Kiedy powstanie most w osiedlu Zerzeń?

Autor: , Osiedle: Zerzeń Data: . Otagowany jako: , , , , , ,

Dzielnica Wawer m.st. Warszawy stanowi w dużej mierze obszar tranzytowy dla ruchu samochodowego zmierzającego z obszarów położonych na wschód i południe dzielnicy Wawer do centrum Warszawy. Z uwagi na to, ruch samochodowy na głównych ciągach komunikacyjnych dzielnicy Wawer jest bardzo duży w godzinach szczytu. Powoduje to ogromne problemy komunikacyjne w tej dzielnicy.

Problemy komunikacyjne w dzielnicy Wawer dodatkowo spotęgowała w ostatnim czasie niedostępność Mostu Łazienkowskiego. Możliwość „wydostania się” z tej dzielnicy w kierunku ścisłego centrum Warszawy istnieje jedynie poprzez Most Siekierkowski. Most ten już teraz jest najbardziej obciążonym mostem w Warszawie, przy średniej liczbie pojazdów na dobę przekraczającej 110 tysięcy pojazdów.

Dodatkowy wzrost ruchu tranzytowego w dzielnicy Wawer nastąpi po budowie ul. Dzieci Polskich oraz po budowie tunelu pod przejazdem kolejowym w ciągu ulic Żegańska – Zwoleńska. Kierowcy zmierzający do centrum Warszawy po zachodniej stronie Wisły, którzy poruszać się będą ciągiem komunikacyjnym ul. Dzieci Polskich – Żegańska – Zwoleńska, utkną jednak wtedy w korkach w ulicy Zwoleńskiej, Trakt Lubelski i Wał Miedzeszyński. Duże zaniepokojenie mieszkańców budzi fakt tego, iż dwupasmowa trasa od strony dzielnicy Wesoła zakończy się na wąskiej ulicy Zwoleńskiej, przez co „rozjeżdżane” będą lokalne uliczki osiedli Międzylesie i Zerzeń.

Częściowym rozwiązaniem problemów z przejazdem na zachodnią stronę Wisły z dzielnicy Wawer mogłaby być budowa tzw. „trasy i mostu na zaporze”, czyli planowanej ulicy Nowo-Zwoleńskiej oraz planowanego od lat 80-tych ubiegłego wieku mostu łączącego dzielnicę Wawer i dzielnicę Wilanów.

Studium wykonalności trasy i mostu na zaporze na odcinku od ul. Augustówka do ul. Mrówczej, powstałe w 2007 roku na zlecenie Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy określiło taką inwestycję, jako „efektywną ekonomicznie nawet dla skrajnie pesymistycznych wartości parametrów” (wielkość ruchu, koszty inwestycyjne, współczynnik redukcji wypadków).

W związku z powyższym zwróciłem się w stosownej interpelacji z prośbą o przedstawienie planowanego terminu budowy ulicy Nowo-Zwoleńskiej wraz z mostem przez Wisłę, które roboczo zwane są „trasą i mostem na zaporze”.