Marcowe zmiany na linii kolejowej nr 7

Modernizacja linii nr 7 na odcinku Warszawa – Dęblin jest coraz bardziej zaawansowana. Obecnie prace prowadzone są w dwóch miejscach na odcinku Pilawa-Dęblin, tj. na stacji Otwock oraz od 26 lutego br. w okolicy p.o Świder, gdzie trwa budowa tunelu drogowego. Jak wiemy, prace modernizacyjne wiążą się z utrudnieniami, jednakże aby było lepiej, musi być przez jakiś czas gorzej. Co jeszcze nas czeka?

Remont linii kolejowej na stacji Otwock. Fot. Kamil Oroń

Od 11 marca br. do listy utrudnień dojdą utrudnienia w tunelu średnicowym, gdzie do 18 marca br. będą prowadzone prace utrzymaniowe. Będzie się to wiązać z poważnymi ograniczeniami, tj. kursowaniem pociągów tylko w kierunku zachodnim. Dodatkowo, pociągi, które będą jechać w kierunku zachodnim, kursować będą przez st. W-wa Centralna, także proszę się uzbroić w cierpliwość, ponieważ na stacji Warszawa -Wschodnia będzie dłuższy postój ze względu na przepuszczanie wyższych stopniem pociągów dalekobieżnych, zanim pojedzie „Wasz” pociąg.

Oto, jak będzie wyglądał rozkład jazdy na ten czas (pociągi dla przykładowej relacji Józefów-Warszawa):

4:35-5:11
5:35-6:11
6:02-6:37
6:29-7:03
7:00-7:37
7:42-8:18
8:38-9:14
9:34-10:11
10:10-10:48
11:00-11:37
11:49-12:26
13:36-14:12
14:04-14:44
16:00-16:44

Od 26 marca br. do 14 kwietnia br., w związku z budową Południowej Obwodnicy Warszawy, pociągi kursować będą tylko z/do p.o Warszawa Międzylesie. Będziemy mieć „powtórkę z rozrywki” z roku 2015, kiedy to w Międzylesiu budowano tunel pod torami. Oto, jak będzie wyglądał rozkład jazdy w tym czasie:

Kierunek Warszawa Śródmieście, wszystkie pociągi jadą do centrum:

4:15-4:56
4:29-5:11
5:08-5:48
5:21-6:03
5:40-6:18
5:58-6:37
6:08-6:48
6:22-7:03
6:53-7:37
7:07-7:48
7:27-8:11
8:06-8:48
9:00-9:41
9:23-10:03
10:13-10:56
11:14-11:59
12:05-12:48
12:30-13:18
13:12-13:48
13:20-14:07
13:57-14:37
15:07-15:48

Kierunek Świder/Otwock/Pilawa:

15:09-15:37(do Pilawy)
15:24-15:47(do Pilawy)
16:05-16:32(do Pilawy)
16:20-16:43(do Otwocka)
16:35-16:58(do Pilawy)
16:50-17:15(do Międzylesia)
17:05-17:35(do Pilawy)
17:28-17:54(do Międzylesia)
17:47-18:10(do Pilawy)
18:28-18:50(do Pilawy)
18:39-19:02(do Otwocka)
18:58-19:24(do Międzylesia)
19:17-19:44(do Otwocka)

Pora na podsumowanie:

Od 26 lutego do 25 marca br. trwać będzie budowa tunelu w Otwocku-Świdrze, pociągi na szlaku Otwock-Warszawa Falenica poruszają się w dwojaki sposób: albo torem nr 2 (normalnie używanym w kierunku Warszawy)- dotyczy to pociągów SKM relacji Warszawa Służewiec-Świder (które potem wracają tym samym torem do Warszawy), albo torem nr 1 (w kierunku Otwocka), które potem wracają tym samym torem do Warszawy. Utrudnienie jest takie, że na stacji W-wa Falenica pewne pociągi muszą czekać i przepuszczać inne, co generuje opóźnienia. Wciąż też istnieje kolejne wąskie gardło- na stacji Otwock, gdzie obecnie dostępne są tylko 2 tory- powoduje to kolejne czekanie- i przepuszczanie pociągów.

Od 11 do 18 marca br, kiedy to pociągi kursować będą jednokierunkowo w kierunku Warszawy Zachodniej przez Warszawę Centralną, mrówczą robotę odgrywać będą autobusy ZTM (521 oraz ZS7), a także niemałe żniwa będzie mieć prywatny Minibus.

Po 25 marca br., kiedy to zaczną się utrudnienia związane z budową POW, zniknie na szczęście „utrudnienie świderskie” i wszystkie pociągi dojeżdżać będą do Otwocka.

Niestety, nie mam dokładnych danych, kiedy skończy się utrudnienie otwockie, ponieważ stacja Otwock jest kompleksowo przebudowywana- już docelowo pod trzeci tor.

Przez cały czas trwania utrudnień, kursować będzie zastępczy ZS7, a także będzie obowiązywać wzajemne honorowanie biletów KM i SKM, na następujących zasadach:

Bilety ZTM (wszystkich rodzajów) będą honorowane w pociągach uruchamianych przez KM (z zastrzeżeniem ważności stref biletowych) na odcinku Warszawa Zachodnia – Śródborów.

Pasażerowie z biletami „kartonikowymi” ZTM, które nie zostały wcześniej skasowane, są obowiązani do ich skasowania przez trwałe napisanie na ich odwrocie daty i godziny w formacie 24-godzinnym, czyli np. 26.02. godz. 08:55, a posiadacze biletów zakodowanych na WKM muszą je uprzednio aktywować.

Bilety KM (wszystkich rodzajów, do odpowiednich stacji) będą honorowane w:

  1. w pociągach SKM linii S1;
  2. w autobusach linii: 115, 119, 125, 142, 161, 213, 219, 305, 521, 523, 525, 702, ZS7– na całej trasie oraz w autobusach i tramwajach kursujących ciągami pokrywającymi się z trasą ww. linii;
  3. w autobusach i tramwajach kursujących ciągami ulic:
    1. Wiatraczna – al. Waszyngtona – aleja i most Poniatowskiego – Al. Jerozolimskie – pl. Zawiszy – Al. Jerozolimskie/Grójecka – Kopińska – Dw. Zachodni;
    2. Rondo Daszyńskiego – Towarowa – Pl. Zawiszy;
    3. Rondo ONZ – al. Jana Pawła II – Dw. Centralny;
    4. Metro Świętokrzyska – Marszałkowska – Waryńskiego / Marszałkowska – Nowowiejska – Metro Politechnika;
  4. w linii metra:
    1. M1na odcinku Świętokrzyska – Politechnika,
    2. M2na odcinku Stadion Narodowy – Rondo Daszyńskiego.
freebonus -

pinbahis giriş

-

giritbet