Kategoria: Miedzeszyn

Historia komunikacji miejskiej w Wawrze

Początkiem komunikacji zbiorowej na terenie dzisiejszej dzielnicy Wawer było uruchomienie 17 sierpnia 1877 r. Kolei Nadwiślańskiej. Początkowo była to linia szerokotorowa, po I wojnie światowej została przebudowana na linię normalnotorową, a w 1936 r. została zelektryfikowana. Jak póżniej rozwijała się komunikacja miejska na terenie dzielnicy Wawer?

Walczymy o wiaty przystankowe

Tylko 41% przystanków komunikacji autobusowej w dzielnicy Wawer posiada wiatę przystankową, gdzie pasażerowie oczekujący na autobus mogą schować się przed wiatrem, deszczem lub śniegiem. Zważywszy na to, że średni czas oczekiwania na autobus w tej dzielnicy to 15 min, a czasem oczekuje się nawet powyżej 30 min, jest to niestety bardzo słaba statystyka.

Daj żyć na rondzie

Ronda, ile ich mamy w Wawrze? Czy to dobrze, że są? Czy kolejne coś zmienią? Czy będzie łatwiej przejechać, czy wręcz odwrotnie, czy utrudni to szybkie przemieszczanie się po naszych mocno obciążonych drogach? Coraz częściej spotykamy się z tym problemem. W związku z obwodnicą, której budowa na pewnych odcinkach już ruszyła, oraz planowaną modernizacją linii kolejowej, jest coraz więcej

Co po lekcjach?

Na jakie zajęcia dodatkowe warto zapisać dziecko? W jaki sposób wybrać odpowiednie miejsce? Lepsze są zajęcia sportowe czy szkoła muzyczna? Czy każde dziecko powinno chodzić na zajęcia sportowe i uczyć się języka obcego? Na terenie Wawra oferta jest naprawdę ciekawa i bogata. Wszystko jest lepsze od siedzenia przed komputerem czy smartfonem.

Dawne szkoły wawerskie

Na terenie dzielnicy Wawer wiele jest takich budynków, które kiedyś pełniły rolę placówek szkolnych, a które dzisiaj pełnią zupełnie inne funkcje. Starsi mieszkańcy mają wiele wspomnień związanych z tymi miejscami – wszak większość wspomnień z dzieciństwa u każdego z nas związanych jest ze szkołą. Najstarszym i chyba najbardziej znanym budynkiem po dawnej szkole na terenie dzielnicy Wawer jest tzw. Murowanka, czyli