Kategoria: Sadul

Historia komunikacji miejskiej w Wawrze

Początkiem komunikacji zbiorowej na terenie dzisiejszej dzielnicy Wawer było uruchomienie 17 sierpnia 1877 r. Kolei Nadwiślańskiej. Początkowo była to linia szerokotorowa, po I wojnie światowej została przebudowana na linię normalnotorową, a w 1936 r. została zelektryfikowana. Jak póżniej rozwijała się komunikacja miejska na terenie dzielnicy Wawer?

Miłość sąsiedzka

W trudnych chwilach jako naród zawsze potrafiliśmy się jednoczyć. Jednak gdy tylko zagrożenie lub kryzysowa sytuacja znika, zanika też nasza jedność i tworzą się podziały. Dzisiaj też jesteśmy podzieleni. Widać to także jak w soczewce na przykładzie Wawra. Ostatnio podzieliła nas kwestia tuneli pod torami kolejowymi, czy też sprawa realizacji Południowej Obwodnicy Warszawy. Przykładów jest

Walczymy o wiaty przystankowe

Tylko 41% przystanków komunikacji autobusowej w dzielnicy Wawer posiada wiatę przystankową, gdzie pasażerowie oczekujący na autobus mogą schować się przed wiatrem, deszczem lub śniegiem. Zważywszy na to, że średni czas oczekiwania na autobus w tej dzielnicy to 15 min, a czasem oczekuje się nawet powyżej 30 min, jest to niestety bardzo słaba statystyka.

Daj żyć na rondzie

Ronda, ile ich mamy w Wawrze? Czy to dobrze, że są? Czy kolejne coś zmienią? Czy będzie łatwiej przejechać, czy wręcz odwrotnie, czy utrudni to szybkie przemieszczanie się po naszych mocno obciążonych drogach? Coraz częściej spotykamy się z tym problemem. W związku z obwodnicą, której budowa na pewnych odcinkach już ruszyła, oraz planowaną modernizacją linii kolejowej, jest coraz więcej