W kwestii infrastruktury rowerowej

Po wielu latach wawerskiej niemocy w kwestii rozwoju infratruktury rowerowej w końcu coś ruszyło…
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie (ZDM) podpisał w czerwcu br. umowę na zaprojektowanie drogi dla rowerów w ciągu ul. Lucerny. Czekaliśmy na ten ruch przynajmniej od kwietnia 2022 roku, kiedy to na zlecenie ZDM powstała koncepcja dla głównych osi rowerowych w dzielnicy Wawer,
tj. wzdłuż ul. Patriotów oraz właśnie wzdłuż ul. Lucerny. Projektowanie infrastruktury rowerowej w tej ulicy potrwa 16 miesięcy. Miejmy nadzieję, że zarezerwowanie środków na tę inwestycję zostanie przeprowadzone sprawnie, a sama budowa rozpocznie się niedługo po zakończeniu projektowania.

Od października 2023 roku trwa także projektowanie drogi dla rowerów w ul. Korkowej (na odcinku od Torowej do Płatnerskiej i Jagiellońskiej) oraz w ul. Rekruckiej. Szczególnie trudno będzie zmieścić tę drogę nie niektórych odcinkach ul. Korkowej, gdzie już teraz jest dosyć ciasno. Projektowanie w tym przypadku powinno się zakończyć jeszcze do końca września br.

Jednocześnie w budowie są już odcinki dróg rowerowych (częściowo z budżetu obywatelskiego) wzdłuż ul. Mrówczej (na odcinku od ul. Piechurów do ul. Lucerny i na odcinku od ul. Odeskiej do ul. Panny Wodnej) oraz w ul. Panny Wodnej na odcinku od ul. Mrówczej do ul. Zasadowej.

Budowa drogi dla rowerów w ul. Mrówczej. Fot. Rafał Czerwonka

Odsuwa się natomiast w czasie budowa drogi rowerowej w ramach budżetu obywatelskiego w ul. Panny Wodnej od ul. Mrówczej do ul. Powojowej. Projekt jest cały czas na etapie przygotowywania materiałów do przetargu.

Na temat DDR-ów w ul. Mrówczej na odcinku od Piechurów do Zwoleńskiej oraz od Zwoleńskiej do Odeskiej oraz wzdłuż ul. Patriotów (chociażby jednej z nitek) póki co nic nie słychać.