Uwagi do przebudowy Traktu Lubelskiego
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przedstawił jakiś czas temu projekty zagospodarowania terenu w ramach przebudowy Traktu Lubelskiego na odcinku od Zwoleńskiej do Borowieckiej. Z tym projektami można zapoznać się we wpisie: Projekt rozbudowy Traktu Lubelskiego od Zwoleńskiej do Borowieckiej.
Planowane było w tej sprawie na początku marca spotkanie z projektantem, ale niestety zostało odwołane i do dnia dzisiejszego nie odbyło się. Wygląda to tak jakby ZMID w ogóle nie miał ochoty zapoznawać się z opiniami np. radnych dzielnicy Wawer w sprawie tego projektu. Nie czekając w nieskończoność na spotkanie omawiające projekt przebudowy Traktu Lubelskiego zwróciłem się z prośbą o uwzględnienie następujących korekt w tym projekcie:
- Uwzględnić wiaty przystankowe na wszystkich przystankach autobusowych dla projektowanego odcinka,
- Uwzględnić zatokę autobusową wraz z wiatą przystankową po południowej stronie ronda Trakt Lubelski / Zwoleńska w kierunku południowym,
- Uwzględnić przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową przy jej przejściu z ulicy za rondem Trakt Lubelski/Zwoleńska,
- Przewidzieć przebieg ścieżki rowerowej przez ulice poprzeczne do ulicy Trakt Lubelski tj. przez ulicę Cylichowską, Borków i Borowiecką bezpośrednio przy przejściach dla pieszych w tych ulicach. Ścieżka rowerowa przechodzi zawsze po obydwu stronach tych poprzecznych ulic na wschodnią stronę ulicy Trakt Lubelski i po obydwu stronach kończy się na chodniku. Zasadne jest aby te niezakończone odcinku ścieżki rowerowej połączyć ze sobą. Dodatkowo w przypadku ulicy Borowieckiej projekt MPZP Borków przewiduje DDR w ulicy Borowieckiej właśnie po jej południowej stronie co dodatkowo podkreśla konieczność połączenia obydwu ścieżek rowerowych po przejściu na wchodnią stronę ulicy Trakt Lubelski do południowo-wschodniego narożnika skrzyżowania Traktu Lubelskiego i Borowieckiej,
- Wydłużyć w ramach tego projektu chodnik po południowej stronie ulicy Cylichowskiej do istniejącego chodnika przy cmentarzu parafialnym,
- Uwzględnić wjazd i wyjazd na teren planowanego przedszkola w rejonie ulicy Peonii, tak aby bezpośrednio po jego budowie, które jest planowane na najbliższe lata nie było konieczności kolejnej przebudowy pasa drogowego ulicy Trakt Lubelski. Wymagana jest tu koordynacja projektu z firmą projektującą przedszkole przy ul. Trakt Lubelski,
- Skoordynować planowany przebieg ulicy Cyklamenów z projektantem MPZP Borków.
W projekcie przebudowy ulicy Trakt Lubelski ulica Cyklamenów jest ślepa i nie łączy się z ulicą Trakt Lubelski, podczas gdy w projekcie MPZP Borków ulica ta łączy się z ulicą Trakt Lubelski, - Uwzględnić istniejące obecnie przejście dla pieszych w pobliżu sklepu Marcpol,
- Uwzględnić przejście da pieszych przez ścieżkę rowerową po południowej stronie od ronda z ulicą Borków,
- Poszerzyć jezdnię ulicy Cylichowskiej. W przedstawionym projekcie jezdnia tej ulicy ma projektowaną szerokość 5,5m, a powinna mieć co najmniej 7m z uwagi na to, że odcinek Cylichowskiej od cmentarza do Traktu Lubelskiego jest przewidywany jako odcinek zjazdowy z trasy Nowo-Zwoleńskiej. Trasa Nowo-Zwoleńska nie bedzie miała węzła z Traktem Lubelskim a będzie jedynie wiaduktem nad tą ulicą przebiegać w związku z tym zasadne jest aby przewidzieć docelową szerokość ulicy Cylichowskiej w tym miejscu. Dla pasa drogowego ulicy Cylichowskiej (17KDL) przewiduje się w obowiązującym Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego rejonu ulicy Zwoleńskiej 14 metrów szerokości,
- Poszerzyć jezdnię ulicy Chodzieskiej z 5m do 6m,
- Przeprowadzić ścieżkę rowerową przez ulicę Śnieguliczki i dopiero wtedy wprowadzić ją tymczasowo w ulicę Trakt Lubelski,
- Przewidzieć niewielki, początkowy odcinek chodnika po północnej stronie ulicy Śnieguliczki,
- Poszerzyć jezdnię ulicy Śnieguliczki do 5m przy wlocie z Traktu Lubelskiego, czyli na taką szerokość jaką ma ta ulica od strony drogi serwisowej przy Wale Miedzeszyńskim.
Dzień dobry, czy wiadomo już kiedy ruszy remont ul. Trakt Lubelski na odcinku Zwoleńska- Borowiecka?