Aktualny stan dzielnicowych inwestycji
Podczas posiedzenia Komisji Inwestycyjnej Rady Dzielnicy Wawer w dniu 8 stycznia br. omówiony został stan aktualnie prowadzonych inwestycji oraz stan przygotowania inwestycji już zaplanowanych na lata 2019 – 2023, które są prowadzone przez Wydział Inwestycji Urzędu Dzielnicy Wawer. Ze strony Wydziału Inwestycji sprawy te referował naczelnik tego wydziału, Pan Andrzej Kobus.
INWESTYCJE AKTUALNIE PROWADZONE
Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ul. Bysławskiej na odc. ul. Wał Miedzeszyński – ul. Mozaikowa
Będzie to ciąg asfaltowy o szerokości 3 metrów. Przedłużenie czasu realizacji związane jest z koniecznością uzyskania zezwoleń na 9 drzew kolidujacych z inwestycją oraz aktualnie także z warunkami atmosferycznymi. Termin zakończenia inwestycji planowany jest na koniec kwietnia br.
Budowa budynku wielofunkcyjnego z funkcjami społecznymi, kulturalnymi i integracyjnymi w osiedlu Falenica
Według harmonogramu rzeczowego inwestycja ma 47% postęp prac. Dotychczasowe opóźnienie nie wynikało tylko i wylącznie z przyczyn wykonawcy, a związane było w dużym stopniu z prowadzonym projektem budowy nowego toru linii kolejowej. Zgodnie z informacją Wydziału Inwestycji wykonawca przedstawił dokumentację w tym zakresie, która uchroniła go przed karami. Termin zakończenia inwestycji planowany jest na kwiecień br.
Przykrycie boisk sportowych pneumatycznymi halami ciśnieniowymi
Przy szkołach nr 128 przy ul. Kadetów, nr 140 przy ul. Wilgi, nr 218 przy ul. Kajki oraz nr 204 przy ul. Bajkowej takie hale juz powstały. Do końca stycznia powstaną przy szkołach nr 216 przy ul. Wolnej, nr 86 przy ul. Korynkciej oraz nr 109 przy ul. Przygodnej. Zarządcą tych hal jest odpowiednio dana placówka oświatowa. Na chwilę obecną wykonawca spóźnił się z realizacją tych hal o 21 dni, ale przedstawił dokumentację m.in związaną z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i nie ma na obecnym etapie mowy o karach.
Przebudowa targowiska przy ul. Walcowniczej 14 oraz zagospodarowanie przyległego terenu zieleni.
Zadanie realizowane jest przez Zakład Gospodarowania Nieruchomości dla dzielnicy Wawer m.st. Warszawy, a planowany termin jego zakończenia to koniec 2019 roku.
INWESTYCJE NA LATA 2019-2023
Budowa ronda Przewodowa – Strzygłowska
Po 24 stycznia br. tj. po sesji Rady m.st. Warszawy, kiedy to mają być zabezpieczone środki w budżecie na 2019 rok, będzie ogłoszony szósty z kolei przetarg na budowę tego ronda
Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Bronowka – ul. Masłowiecka
Z tzw „wolnej ręki” podpisana została umowa z firmą wykonawczą. Budowa ronda planowana jest w roku bieżącym, aktualnie trwają prace przy głównej nitce ul. Bronowskiej.
Budowa ul. Trzykrotki i ul. Bylicowej
Wykonana została dokumentacja, która jest aktualnie jeszcze sprawdzana. Inwestycja prowadzona jest wspólnie z MPWiK i po sprawdzeniu dokumentacji będzie prowadzone wspólne postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy. Budowa planowana jest na 2019 rok, prace mogłyby się rozpocząć w marcu br. od zakresu podległego spółce MPWiK.
Budowa ul. Kwiatów Polskich
Wykonana została dokumentacja pod wniosek o decyzję na realizację inwestycji drogowej. W lutym br. planowane jest ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy, a sama budowa na co najmniej rozpocząć się w roku bieżącym.
Budowa ciągu ul. Tawułkowa i ul. Liliowa
W 2019 roku planowane jest opracowanie dokumentacji projektowej, a rozpoczęcie budowy planowane jest na 2020 rok. Ta inwestycja drogowa będzie dowiązywać się do Południowej Obwodnicy Warszawy i wymagane jest w związku z tym koordynacja z projektantami i wykonawcami tamtej inwestycji.
Budowa ul. Celulozy
W 2019 roku planowane jest opracowanie dokumentacji projektowej, a rozpoczęcie budowy planowane jest na 2020 rok.
Budowa ciągu pieszo -jezdnego pomiędzy ul. Wisełki a ul. Orłowskiego (11KDD)
Wykonana została już dokumentacja projektowa, a w roku bieżącym planowana jest realizacja.
Odwodnienie terenów w osiedlu Aleksandrów, Zbójna Góra i Nadwiśle
Planowana jest w tym roku kontynuacja prac na kwotę nieco ponad 3 mln zł.
Budowa zespołu szkolno-przedszkolnego przy ul. Cyklamenów / ul. Skalnicowej
Wykonana została inwesntaryzacja, a także uzupełniona została, a w pewnym zakresie wykonana od nowa, dokumentacja kosztorysowa. Obiekt został zabezpieczony na okres zimowy. Po uzyskaniu finansowania tj. po 24 stycznia br. planowane jest ogłoszenie przetargu na dokończenie tej inwestycji. Planowany termin zakończenia inwestycji to koniec bieżącego roku. Wskutek odejścia wykonawcy od realizacji umowy, Wydział Budżetowo – Księgowy Urzędu Dzielnicy Wawer prowadzi procedurę windykacji kar przewidzianych w umowie. Jeśli postępowanie windykacyjne się nie powiedzie sprawa zostanie skierowana do sądu. Wartośc kosztorysu na dokończenie budowy to ok. 12 mln zł. Kwota realizacji tej inwestycji w stosunku do pierwotnych zamierzeń została zatem zwiększona o ponad 4 mln zł.
Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 124 przy ul. Bartoszyckiej
Opracowany został projekt, na podstawie którego uzyskano pozwolenie na budowę. Przed etapem realizacji budowy firma wykonawcza stwierdziła, że warunki rynkowe zmieniły się na tyle, że nie jest dla wykonawca opłacalna realizacja takiej inwestycji i zdecydował się na odstąpienie od umowy i zapłatę kar finansowych przewidzianych w umowie. Wyłonienie nowego wykonawcy planowane jest w bieżącym roku.
Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 128 przy ul. Kadetów
Wyłoniony został wykonawca, trwają prace związane z budową modułów. Inwestycja jest realizowana zgodnie z planem.
Budowa przedszkola przy ul. Dzielnicowej
w 2019 roku wykonana została dokumentacja wstępna tj. program funkcjonalno – użytkowy. Na dzień dzisiejszy brak jest środków na realizację zadania i trwają zabiegi o zabezpieczenie finansowania tej inwestycji.
Rozbudowa i modernizacja Przedszkola nr 110 przy ul. Bystrzyckiej
Wykonywana jest obecnie dokumentacja projektowa, w najbliższym czasie wykonawca przedstawiać będzie pierwszy projekt techniczny tego obiektu.
Budowa hali lekkoatletycznej przy Szkole Podstawowej nr 124 przy ul. Bartoszyckiej
Planowana hala będzie wyposażona m.in. w takie funkcje jak np. skok o tyczce, skok w wzwywż, bieżnia i inne. Dokumentacja została wykonana przez specjalistyczną firmę, została już uzgodniona z inwestorem i przyszłymi użytkownikami. Projekt uzyskał pozytywną opinię Mazowieckiego Związku Lekkoatletyki. W chwili obecnej zapewnona jest tylko część środków na to zadanie – kosztorys przewyższa aktualnie zapewnione środki o ok. 10 mln zł. Potrzebne jest zatem pozyskanie dodatkowych środków bowiem gorszym rozwiązaniem byłoby etapowanie tej budowy.
„Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Bronowka – ul. Masłowiecka
Z tzw „wolnej ręki” podpisana została umowa z firmą wykonawczą. Budowa ronda planowana jest w roku bieżącym, aktualnie trwają prace przy głównej nitce ul. Bronowskiej.”
Nie rozumiem tych „aktualnie trwających prac przy głównej nitce ul. Bronowskiej” – nie jestem inżynierem ale jak dla mnie to to takie pudrowanie trupa (czyt. zbędnie wydane pieniądze). Wolałbym pozbierać kasę i zrobić tę ulicę od nowa, Z NORMALNYMI CHODNIKAMI, i ścieżką rowerową. A tak, z powodu „aktualnie” trwającego pudrowania trupka, utrwali się ten beznadziejny stan Bronowskiej na kolejne lata, bo przecież był remont nawierzchni.
Popieram w 100%. Też mam takie zdanie, że wolałbym tutaj docelowe rozwiązania, a nie kolejne punktowe, czy prowizoryczne łatania. Składałem kilka interpelacji w tej sprawie, m.in. dotyczące uwzględnienia na tym ciągu drogi dla rowerów oraz połączenie ul. Bronowskiej w sposób docelowy z ul. Kombajnistów, ale póki co nie znalazły się na to środki finansowe.
Jeśli chodzi o jezdnię w ulicy Bronowskiej to napewno nie jest pudrowanie, lecz solidny fachowy remont. Nie trzeba być inżynierem każdy mógł zobaczyć zakres prac wykonywanych. Wymiana podbudowy jezdni, odpływów. Jeśli chodzi o technologię remontu odcinkami jest najmniej uciążliwa dla mieszkańców (ruch wahadłowy).
Co do chodników i ścieżki rowerowej w 100% racja przy tym ciągu komunikacyjnym powinien być normalny chodnik i ścieżka rowerowa.
Do tego dodam przystanki autobusowe z wiatami i zatokami dla autobusów. Przy takim remoncie, a praktycznie budową od nowa to powinno być standardem.
Pytanie jest dlaczego i kto tego nie chce – może Gazeta Wawerska znalazła by odpowiedź.
Zdecydowanie całej ul. Bronowskiej przydałby się generalny remont z nowym asfaltem i nowymi chodnikami, a także dokończenie podłączeń kanalizacyjnych od strony Wału Miedzeszyńskiego. Obecny stan tej ulicy jest przerażający. Być może jest to „pudrowanie trupa”, jednakże rondo w tym miejscu wraz z nowymi poszerzonymi chodnikami będzie bardzo praktycznym rozwiązaniem zarówno dla kierowców wyjeżdzających z ulic Masłowieckiej i Wodniaków jak i dla pieszych.
Jak widzę, Trakt Lubelski odłożony na bliżej nieokreśloną przyszłość, Zagórzańska również, choć miała być z partycypacyjnego budżetu zrobiona.
W artykule zaprezentowane są tylko większe inwestycje dzielnicowe – nie ma tu mowy np. o inwestycjach drogowych prowadzonych przez ZMID czy projektach budżetu partycypacyjnego.
PS. 13 grudnia ZMID podpisał umowę z wykonawcą na przebudowę Traktu na tym odcinku (Zwoleńska – Borowiecka) – wykonawca ma 18 miesięcy na wykonanie prac.
Pomysł budowy przedszkola przy ul. Dzielnicowej jest bardzo dobry – w tej części Wawra (Nowy Wawer, Zastów, Sadul) nie ma żadnego przedszkola państwowego. Gdzie miałaby powstać dokładnie ta placówka i kiedy?
W tej okolicy przydałby się też ogólnodostępny plac zabaw i siłownia plenerowa.
Czy moge liczyć na odpowiedz?
Nie są znane jeszcze szczegóły tej inwestycji.
Jakieś dziwne rzeczy z budową ulicy Kwiatów Polskich. Podobnie jak wyżej wymienione ulice Trzykrotki i Bylicowa miała być budowana wspólnie z MPWiK w jednym przetargu te same zastosowania miały w przetargu do dokumentacji projektowej, która została zrealizowana. Kolejna istotna rzecz to zarezerwowane pieniądze na budowę ulicy przez Radę Warszawy do końca 2019 r.